Menu
JustAnswer company logo
Last seen 24 hours ago
JustAnswer
reviews & complaints

JustAnswer
reviews & complaints

Learn how the rating is calculated

1277 complaints
681 resolved 596 unresolved
File a complaint
Table of contents
Claimed
This account has been claimed by JustAnswer customer service / representatives through our verification process.
Click here to get notifications about new complaints of JustAnswer. We promise not to send you any unrelated messages
Share
ADVERTISIMENT
C
ClarWilliams of Acworth, US
Jan 21, 2023 8:03 pm EST
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
JustAnswer has left an official reply on this complaint.

"Join for only $5. Cancel anytime"

The website says it's only $5 to have an "expert" give you advice. Once you provide your credit card info, they hit you with a $40 "Membership Fee" that is charged to your card every month until you cancel. The "advice" given by the phony expert was totally useless, generic trash. He started by asking if I had the manual; which manual? The appliance manufacturer only provides the typical users' manual. The website also says "get your answer in minutes;" my answer came in the following day, hours later. The information given was so general, I could have found it on YouTube for free, even though Mike, the "expert," said he has been in the repair field for over 20 years. This is a joke and highly unlikely.

Desired outcome: I want Just Answer to refund my $45 and delete my credit card information.

Read full review of JustAnswer
Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review
W
wendy peavy of US
Jan 23, 2023 10:53 pm EST
Replied
JustAnswer has left an official reply on this complaint.

unauthorized credit card charges

In December, I was told I could ask a question from just ask,about my tv for $1. When I received my bank statement, $46.00 was taken from my checking account. from Just ask.Transaction # [protected] taken on Dec. 16th. They did not even answer my question about my tv. This is not what I agreed to, and expect a full refund and cancel any subscription they think I might have ordered. Thank You

Desired outcome: To get a full refund back.

Read full review of JustAnswer
Update by wendy peavy
Jan 28, 2023 3:19 pm EST

wendypeavy62@gmail.com Thank you Vanessa.

Hide full review
R
Rebecca Ann 1980 of US
Jan 20, 2023 8:08 pm EST
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
JustAnswer has left an official reply on this complaint.

Billing

I just noticed they have been charging my credit card after I canceled 4 months ago! This is after I saw they charge me for 6 months. What a rip off. I could see if I was using there service but 10 extra months of 31 dollars a month! Ridiculous, they must be hard up for money because all the other complaints are also about billing. I'll just go to the Vet.

Desired outcome: Refund but I know it won't happen.

Read full review of JustAnswer
Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review
ADVERTISIMENT
L
Lola Granola of Boston, US
Jan 19, 2023 8:55 am EST
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
JustAnswer has left an official reply on this complaint.

Unauthorized Charges

On 9/25, I posed a question to JustAnswer for a medical opinion. I got a one sentence response to my question which really offered me nothing of value. For this I see a charge on my Discover card for $1, $7 and $46 on 9/25. I did not create an account with JustAnswer to my knowledge and did not OPT-IN to their monthly subscription Service. Life happened and I got behind on reviewing my credit card charges, but discovered in November that I was charged $46 on 10/25 and $46 on 11/25 as well. I believe JustAnswer is involved in fraud by signing consumers up for monthly subscriptions without explicitly asking the consumer to OPT-IN for this service. As far as I'm concerned I did not authorize these charges to my credit card and because of that they are fraudulent.

Laura M

Desired outcome: Refund of $92 (10/25 and 11/25 subscription charges). I do not dispute the 9/25 charges.

Read full review of JustAnswer
Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review
R
Robert M. Blair of US
Jan 18, 2023 5:01 pm EST
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
JustAnswer has left an official reply on this complaint.

Unauthorized Credit Card Charges

I received my Discover Card bill today and noticed charges made on December 29, 2022 for a Join Fee of $1.00 and a Tech Help for $55.00. As far as I can remember I never called or signed up for your service. You need to contact me via email @ [protected]@att.net and explain and arrange for refund of as far as I am concerned the fraudulent charges.

Robert

Desired outcome: Please Refund.

Read full review of JustAnswer
Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review
T
TLC3 of Ottawa, CA
Jan 18, 2023 3:47 pm EST
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
JustAnswer has left an official reply on this complaint.

Billing Fraud,

Continued billing my credit card even after I explained I had one question only. I did not need a subscription. Company uses predatory, opportunistic opting in, until you opt out. They refuse change their predatory practices even though many people complain about their billing practices and these complaints go unheard because they can take advantage of people and make more money.

JustAnswer's predatory billing practices should be stopped.

Desired outcome: Refund of customers money and this type of billing practice should be banned as it's opportunistic and shows disregard for customers.

Read full review of JustAnswer
Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review
S
shaunna claunch of US
Jan 18, 2023 1:56 am EST
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
JustAnswer has left an official reply on this complaint.
Featured review
This review was chosen algorithmically as the most valued customer feedback.

I was admitted to the hospital after being attacked had nothing to do with much of anything else after running several tests on me because of my blunt head injuries it I wasn't told but I was told that I needed to stay at the hospital after a night and a half and having family trouble and being a single mom I had to go home because my daughter being missing...

Read full review of JustAnswer
G
GReyes of US
Jan 17, 2023 9:06 pm EST
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
JustAnswer has left an official reply on this complaint.

Unauthorized charges

On 12/6/2022 I called in to cancel the membership. I was told that it would be no problem that I would not be charged. They charge me not only in Decc 2022 but also on January 14,2023. I called again the person was rude and hanged up on me when I tried to give him the dates and names. This is is a very unprofessional and unpleasant company. They take your money and refuse to treat you with respect

Desired outcome: Refund and apologies

Read full review of JustAnswer
Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review
K
King's Mom of BELLINGHAM, US
Jan 17, 2023 3:57 pm EST
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
JustAnswer has left an official reply on this complaint.
Featured review
This review was chosen algorithmically as the most valued customer feedback.

I used Ask a Vet pay per question and was asked if I was willing to pay $5 for my question. I confirmed that and thought that all went well but then noticed that I was being charged $35 monthly as well, which I didn't agree to or sign. I looked through my text conversation and never once were any additional fees brought up. I did not sign up for a...

Read full review of JustAnswer
ADVERTISIMENT
D
Dixie Rose 52 of US
Jan 16, 2023 6:46 pm EST
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
JustAnswer has left an official reply on this complaint.

Being charged for service I did not request

December 4, 2022 I had issues with my TV. I went to google to look for solutions. I pulled up the Just Answer site. I was asked to give my credit card information and I would be charged $1 to be connected to a tech. I filled in the information. I was conned to the tech. He suggested I unplug my TV for 10 minutes. When that did not work he suggested I purchase a new TV.

Nowhere on that first form did it state I would be charged more than $1. I was charged $1 on December 5. I was charged $55 on December 7 and another $55 January 12.

Desired outcome: I would like my $110 back. I think there webpage should make it clear the charge is far more than $1.

Read full review of JustAnswer and 2 comments
Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

2 comments
R
Jan 18, 2023 10:14 am EST

I received my Discover Card bill today and noticed charges made on December 29, 2022 for a Join Fee of $1.00 and a Tech Help for $55.00. As far as I can remember I never called or signed up for your service. You need to contact me via email @ rmblair2434@att.net and explain and arrange for refund of as far as I am concerned the fraudulent charges.

Robert

R
Jan 28, 2023 5:49 pm EST

After filing this complaint and exchanging several emails with representatives of Justanswer, I have been issued a credit to my Discover Card account for the $55.00 charges and am satisfied on the outcome. Case closed to my satisfaction. Thank you.

Robert Blair

Hide full review
D
Dr. Resa Willis of US
Jan 14, 2023 3:59 pm EST
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
JustAnswer has left an official reply on this complaint.

Veterinary “Services”

I had An emergency with one of my large iguanas and turned to them because no exotic vets were open on a Friday night. I agreed To a $5 chat fee then got hit with a monthly recurring membership fee when I entered My credit card in for the $5 fee. Nobody answered my chat. So I opted To pay for the $28 phone call from a vet instead and nobody called me. I contacted their live chat and the representative asked for my email and told me to hang tight while she looked up my records. She then hung up two minutes later because I was “Non responsive”. I have A screenshot of this. I reached Out to yet another chat agent. She offered me a free vet call for my troubles, but I had Already paid for that call.

I waited An hour and got NO call.

This site is a waste of time.

Read full review of JustAnswer
Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review
J
John E OGrady of US
Jan 14, 2023 3:33 pm EST
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Replied
JustAnswer has left an official reply on this complaint.

Monthly billing

Last month I contacted your service to get a one - time consultation with a lawyer to resolve an issue. Now I am getting monthly billings which I did not agree to. I only agreed to a one - time service. lease stop these billings. If this is not resolved, I will refer this matter to the Better Business Bureau and the Wyoming department that handles similar complaints. My name is John E OGrady and my email is [protected]@outlook.com. Please advise me when this is corrected.

Desired outcome: Cancellation of the monthly billing

Read full review of JustAnswer
Update by John E OGrady
Jan 17, 2023 11:59 am EST

I used Just Answer on what I thought was a one- time service but now am being billed every month for a service I do not want and do not need. I have contacted the company three times to cancel whatever is causing this billing without a response. How can I get this problem resolved?

Hide full review
S
Scott Steventon of US
Jan 14, 2023 11:17 am EST
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
JustAnswer has left an official reply on this complaint.
Featured review
This review was chosen algorithmically as the most valued customer feedback.

I see most fell for the same charge trap I did. I understood my initial charge to be 5.00 and I was connected to a professional in their field. I was notified I would be charged for a call from this professional and that was clear, and I agreed to the charge of 59.00. I didn't see anything about being charged 60.00 per month afterwards as a membership...

Read full review of JustAnswer
F
Framed of Leidschendam, NL
Jan 10, 2023 4:23 pm EST
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
JustAnswer has left an official reply on this complaint.

JustAnswer: (Expensive) Advice on pricing painting

On 28th august 2022 I posted a question to JustAnswer after finding the website on Google. I understood that this would cost me $1. On the website and simultaneously via texts I was asked if I wanted to continue for a higher fee. I stopped the chat and was unable to reply to any texts JustAnswer had sent. After checking my creditcard transactions in january 2023 I noticed that JustAnswer have taken $28 from my creditcard on 5 different occasions. I didn't agree to go ahead with the extra services that had been offered to me. This is a SCAM. I don't even have any login datails for this websight. I want my money back.

Desired outcome: I request JustAnswer to reinburse the cost of $140,00.

Read full review of JustAnswer
Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review
ADVERTISIMENT
P
pha1317 of Oakville, CA
Jan 10, 2023 3:19 pm EST
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
JustAnswer has left an official reply on this complaint.

The company falsified their protocol by charging additional fees that were not previously disclosed

The company proposes to answer a question for $2 and then without disclosing that there is an automatic $53 charge added for an unrequested membership that is charged monthly unless cancelled. The initial charge however is stolen from the users account and not refunded.

This happened on Jan.10.2023. I called their [protected] and got a convoluted response as to why the unrequested membership was automatic and so was the fee.

Desired outcome: I want my stolen $53 refunded

Read full review of JustAnswer
Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review
S
Scotland1943 of Kingsville, CA
Jan 09, 2023 10:49 pm EST
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
JustAnswer has left an official reply on this complaint.

Annual membership charge imposed

On January 9, 2023 I had reason to contact Brother (Printers)Canada through their website and was directed to your service where I was offered access for $2. An assistant inquired what I needed and linked me with an 'expert' who was able to resolve my question/problem quite quickly. After I was finished, I checked my credit card charges and noticed two - one for $2, one for $79. I immediately contact your agents and was advised this was an annual membership fee. I indicated I did not want a membership now or in the future; however, the agent refused to refund the $79 charge. He did undertake to cancel future charges (membership) but would not refund the current charge. As i was not advised of this charge, I feel I am not obliged to pay and want my charge refunded as quickly as possible). Although the 'expert' was able to assist, his efforts did not warrant such a high charge,

Desired outcome: Refund of $79 charge

Read full review of JustAnswer
Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review
D
Delia Crouch of US
Jan 09, 2023 9:24 am EST
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
JustAnswer has left an official reply on this complaint.

subscription

My 15 year old granddaughter used my credit card to get a trial use and now I can't get the monthly recurring charge to stop. I get the same recording when I call. "Based on my phone number I have terminated my subscription and will no longer be charged." I call every month and get the same recording and a confirmation number. $46.00 keeps being charged got my card.

Now reporting it as fraud on my credit

card.

Desired outcome: Stop the recurring charge!!!

Read full review of JustAnswer
Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review
M
Maureen AG of Mansfield, GB
Jan 08, 2023 6:51 am EST
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
JustAnswer has left an official reply on this complaint.

signed me up without consent

I asked a question they offered me an answer if I paid£1 refundable, and now it seems they want to take £35 per month. They have taken 1 payment from my paypal account on Sunday 8th January. I have now cancelled the authorisation. But Just Answer says they don't know me. They owe me £35, for an account which they say I haven't got. I want it back!

Desired outcome: Refund of £35

Read full review of JustAnswer
Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review
A
Adriana Katavic of US
Jan 07, 2023 6:16 am EST
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
JustAnswer has left an official reply on this complaint.

Refund: I haven't been informed on the $46

Dear Sir/Madam,

I wanted to ask a question at your website. It said that the charge is $1. Then I saw that it charged me $46 from my credit card without my approval. In fact, your chat service said: "I'm sending you to a secure page to join JustAnswer for only $1 (fully-refundable)." Therefore you scammed me.

I didn't even get the reply from the doctor, I canceled immediately. You can check it in my chat history. Since I do not wish your services and since I haven't even used them, I will kindly ask you to return the money to my credit card. You said that it is "fully refundable", so please kindly give me back my money.

Desired outcome: Please refund.

Read full review of JustAnswer
Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review
T
TraceyJ75 of Columbus, US
Jan 06, 2023 7:08 pm EST
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
JustAnswer has left an official reply on this complaint.
Featured review
This review was chosen algorithmically as the most valued customer feedback.

I was experiencing an emergency with my pet. I did a Google search to see if something my dog ingested was poisonous. I was directed to Just Answer. After a brief description of my issue I was redirected to a form to pay a fully refundable $5 fee to be connected to a vet. I now understand that their tiny print with full terms of service says they are going...

View 0 more photos
Read full review of JustAnswer

We are here to help

  • 16 years' experience in successful complaint resolution
  • Each complaint is handled individually by highly qualified experts
  • Honest and unbiased reviews
  • Last but not least, all our services are absolutely free
ADVERTISIMENT

JustAnswer contacts

Phone number

+1 800-941-1229
ADVERTISIMENT

JustAnswer representative

JustAnswer.com Support
ADVERTISIMENT